شورای راهبردی پردیس صنایع خلاق مشهد تشکیل شد تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معرفی پویانمایی‌های تابستانه روی آنتن تلویزیون | فصل جدید «شکرستان» آماده پخش + زمان پخش

  • کد خبر: ۲۳۵۷۸۱
  • ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
معرفی پویانمایی‌های تابستانه روی آنتن تلویزیون | فصل جدید «شکرستان» آماده پخش + زمان پخش
محصولات فرهنگی مرکز پویانمایی صبا حاوی ۲۳۰۶ دقیقه و حدود ۳۸ ساعت و ۲۶ دقیقه است و برنامه‌های جدید این مرکز تحت عنوان ۱۳ مجموعه در تابستان امسال از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این مرکز با تولید و پخش فصل‌های جدیدی از مجموعه هایی، چون «فیل کوچولو»، «چی شد این رنگی شدم»، «آنی و مانی»، «شکرستان»، «چیا»، «باغ قصه ها»، «مثل نامه»، «کوچولو‌های کنجکاو»، «مهد کودک حیوانات»، «موزه»، «پند پارسی»، «آقا معلم و بچه ها» و «قلعه ماهیان» متناسب با ذائقه مخاطبان (خردسال، کودک و نوجوان) در ایام تابستان با مخاطبان خود همراه است.

فصل جدید مجموعه «شکرستان» که قصه‌های آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم و ظرفیت‌های هنر ایرانی است در ۱۳ قسمت ۱۶ دقیقه‌ای برای پخش در تابستان ۱۴۰۳ تهیه و تولید شده است. «شکرستان» از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین انیمیشن‌های ایرانی است که تا کنون حدود ۳۵۰ قسمت از آن تولید و پخش شده است. این مجموعه پویانمایی که همه عناصر آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم، ظرفیت‌های هنر ایرانی است به تهیه کنندگی سید مسعود صفوی برای پخش آماده شده است.

مجموعه «شکرستان» با سبک قصه گویی اصیل ایرانی با استقبال خوبی همراه بوده و تاکنون به زبان‌های عربی، انگلیسی و زبان برخی از کشور‌های آسیای جنوب شرقی دوبله شده است.

مجموعه جدید «آنی و مانی» کاری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صبا است که به تهیه کنندگی محمد مهدی نخعی راد و کارگردانی محمد علی بصیری نیک در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه‌ای با محتوای آموزشی تهیه و تولید شده است.

داستان این مجموعه جذاب در مورد خواهر و برادری به نام‌های آنی و مانی است که در حال پشت سر گذاشتن اولین تجربیات و آزمون و خطا‌های زندگی شان هستند.

بابا خرگوشه و مامان خرگوشه در یادگیری مسائل و چالش‌های زندگی ضمن کمک کردن به آنی و مانی سعی می‌کنند به بهترین شکل آنها را حمایت کنند. در واقع یکی از مهم‌ترین مسائلی که این پروژه را منحصر به فرد کرده، تمرکز بر روی خانواده و همکاری بین آن هاست، تا بدین گونه مخاطب بتواند به راحتی با آن حس همزاد پنداری داشته باشد و خود را در آن موقعیت‌ها ببیند.

مجموعه جدید «چی شد که این رنگی شدم» اثر دیگر از مجموعه پویانمایی صبا است که به همت گروه خردسال این مرکز و به کارگردانی و تهیه کنندگی فرخ یکدانه در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است.

محور اصلی این برنامه کمک به شناخت، کنترل و بیان احساسات و هیجانات خردسالان است. مهارتی که کمک می‌کند آنها بتوانند رفتار‌های درست و سازنده‌ای با اطرافیان و خصوصا گروه همسالان داشته باشند و بازخورد‌های متقابل آنها برایشان قابل درک باشد. همچنین این مجموعه در کنار سرگرمی سازی، یک سری نکات آموزشی را نیز انتقال می‌دهد و این روند با چاشنی فانتزی، اغراق، طنز، انواع خلاقیت‌های بصری، موسیقی و بازی‌های کودکانه همراه خواهد بود. استفاده از بازی‌های حرکتی در این مجموعه، یکی از روش‌های ایجاد الگوی سالمِ بازی برای مخاطب خردسال است (در مقابل بازی‌های رایانه ای) که هم نیاز به جابجایی و تحرک را تامین می‌کند، هم رقابت گروهی را می‌آموزد و ضمن درگیر کردن تمام حواس پنجگانه، به تنظیم گری زیستی نیز کمک می‌نماید.

مجموعه انیمیشن «فیل کوچولو» کاری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صبا است که در سری جدید خود سعی می‌کند تا در کنار آموزش‌های رفتاری به کودکان، آموزه‌های چگونگی برخورد صحیح والدین در مواجه با اشتباهات کودکان را نیز ترسیم و ارائه نماید و همچنین در سری جدید این مجموعه سعی شده دامنه روابط اجتماعی و خانوادگی شخصیت‌های اصلی گستره بیشتری یابند و تعاملات بین ان‌ها گسترده‌تر در نظر گرفته شود.

سری جدید مجموعه «چیا» در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه‌ای برای مخاطبین خردسال تهیه و تولید شده است
این مجموعه به صورت اپیزودیک با تکنیک کات اوت، تهیه و تولید شده و در تمامی قسمت‌ها علاوه بر طرح سوال و رسیدن به پاسخ، به موضوعات فرعی دیگری که در این میان به وجود می‌آیند پرداخته می‌شود. موضوعاتی کوچک، اما مهم که به طور مستمر در طول مجموعه به آنها اشاره می‌شود که گاه با زبان طنز روایت شده و نهایتا راهکار‌هایی نیز ارائه می‌گردد. در «چیا» همچنان تاکید بر این است که از نصیحت مخاطب دوری شود.

مجموعه جذاب «موزه» در ۱۳ قسمت ۱۸ دقیقه‌ای از دیگر تولیدات مرکز پویانمایی صبا برای مخاطبین کودک در ایام تابستان است. این انیمیشن تاریخچه آثار هنری ایرانی را به تصویر می‌کشد و هدف از ساخت آن، آشنا ساختن کودکان با تاریخچه آثار هنری، شناخت هویت‌های تمدنی، اجتماعی و فرهنگی است. همچنین موضوع و دکور‌های این مجموعه با بهره گیری از فضا‌ها و بنا‌های تاریخی ایران ساخته شده تا پیوندی دوباره با نقش کاربردی معماری ایرانی و تزیینات داخلی برقرار کند.

«مثل نامه» مجموعه‌ای برای گروه سنی کودکان است که در ۲۶ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای با رویکرد بازگویی و مرور ضرب‌المثل‌های قدیمی ایرانی تهیه و تولید شده و در هر قسمت یک ضرب‌المثل را در قالب داستانی شیرین روایت می‌کند.

مجموعه «پند پارسی» از دیگر برنامه‌های ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان است که در ۱۳ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است.

در سری جدید مجموعه «پند پارسی» تلاش شده تا توأم با به کارگیری از گنجینه‌های ادبی بزرگانی، چون سعدی و مولانا از حکایات برخی ملل مختلف به شیوه نوین بهره گرفته شود؛ بنابراین مجموعه پویا نمایی «پند پارسی» در سری جدید خود کمتر راوی قصه‌های اقتباسی خواهد بود البته با این وجود تیم نویسنده این انیمیشن سعی داشته تا در نگارش ماجرا‌های پند پارسی، فرم پندگونه و حکایتی اثر را تا حدی حفظ کند و وفادارانه به آن روایت کننده قصه‌های دیدنی وشنیدنی این مجموعه باشد.

مجموعه جدید «آقا معلم و بچه ها» در ۲۶ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای برای مخاطبین کودک تهیه و تولید شده است. «آقا معلم و بچه ها» سعی دارد قصه‌ها و روایت‌های مشترکی که برای کودکان در طول زندگی رخ می‌دهد را به بهانه معرفی روستا برای کودکان بازگو کند و علاوه بر تعامل کودکان با یکدیگر به تعامل دانش آموزان با معلم نیز به عنوان یک الگوی قابل رجوع نگاه داشته باشد. قهرمان داستان این انیمیشن، معلمی است که محل رجوع تمام مشکلات بچه‌ها و فصل الخطاب روایت‌ها است.

مجموعه «کوچولو‌های کنجکاو» از دیگر تولیدات مرکز پویانمایی صبا برای مخاطبین خردسال است که در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه‌ای تلاش دارد با نگاهی متفاوت به مسائل رایج، موثر و کاربردی در زندگی روزمره، مضامین مهمی که سبب برانگیختن حس کنجکاوی در خردسالان می‌شود را برای این قشر الگوسازی کند.

مجموعه جذابی که تابستان امسال به روی آنتن می‌رود، «قلعه ماهیان» است. این مجموعه در ۱۳ قسمت ۱۶ دقیقه‌ای برای مخاطبین کودک و نوجوان تهیه و تولید شده است. در «قلعه ماهیان» در پی خبر امدن دیو ماهی به سمت قلعه ماهیان راشگو نگهبان قلعه ماهیان تصمیم می‌گیرد برای مقابله از ماهیان کمک بگیرد، اما گربه ماهی بین ان‌ها اختلاف می‌اندازد. پس تصمیم می‌گیرد با جمعی از ماهیان به کمک نقش کتبیه قدیمی قلعه به دنبال ماهی بزرگی به نام سیماهی بروند. در بین راه با مشکلاتی روبرو شده، ولی همین مشکلات باعث اتحاد آنها در هیبت یک نهنگ شده و باعث فراری شدن دیو ماهی می‌شود. اما دیو ماهی.

«مهد کودک حیوانات» (فینگیلیا) که با هدف هویت بخشی و تقویت اعتماد به نفس در خردسالان به تولید رسیده است، از دیگر برنامه‌های تولیدی مرکز پویانمایی صبا برای فصل تابستان است که در آن شخصیت‌های مهدکودک حیوانات ساده و در عین حال خلاقانه پردازش شده اند. مرکز پویانمایی صبا سری جدید مجموعه «مهد کودک حیوانات» را با رویکرد تقویت روحیه اعتماد به نفس و آماده سازی صحیح کودکان، برای زندگی فردی و اجتماعی، برای پخش در روز‌های تابستان تولید کرده است.

مجموعه «باغ قصه ها» تولیدی دیگر از مرکز پویانمایی صبا است که در هر قسمت از داستان‌های خود سعی دارد با کاراکتر باغبان مهربان و گربه‌ای به نام پیشل خالق قصه‌های پند آموز برای خردسالان باشد. این مجموعه در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه‌ای از شبکه‌های سیما به نمایش در می‌آید.

منبع: دانشجو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->